Men SJ era jävla spån - Men SJ era jävla spån | Kadens
Annons

Lisa Ström

Men SJ era jävla spån

 

4realzzzz, det kommer TVÅ jävla centimeter snö och resultatet blir det här???

Vad fan ÄR det för jävla fel då? HUR kan någon jobba på SJ? Hur kan det vara möjligt att inte alla i personalen har sagt upp sig för länge sen i skam och vanära över att överhuvudtaget behöva förknippas med något så överjävla undermåligt? (ok jag fattar varför de inte, men ändå). Huuuuuurrrrrrrrrrrrr kan något leverera så kasst som SJ gör? HUR?! Alltså det är ju som att de gjort en grej av det? Inte ens om man varje morgon skulle spela tärning eller dra lott eller styra upp ett kobingo för att slumpmässigt besluta om huruvida man ens skulle starta tågen eller inte skulle det kunna bli såhär mycket fel som det är VARJE VECKA?!!? Det är liksom beyond. Det borde inte vara rimligt utan att man gör det med flit. Är alla på SJ människohatare av rang som bara vill göra allt för att försämra folks liv? Känner INGEN på det här företaget att det skulle vara fint att göra något så helcrazy och bananas som ett bra jobb?! Kanske genom att se till att den jävla service de erbjuder typ, inte vet jag, ERBJUDS?!?

ÅÅÅÅÅ det ska bli så kul att sitta och glo på skogen utanför Sala tills ikväll eller imorgon eller jul eller påsk eller nästa år eller när man nu kan räkna med att tågfanskapet börjar gå igen. Mest troligt är det väl i nästa liv så jag lär väl få leva och dö här bakom nån gammal stubbe.

Och om inte är det ju verkligen kakglasyr och körsbärstopp och mosgrädde och gud vet att jag imorgon får gå upp 0530 för att göra om det! NY DAG NY IS NYA FRÖJDER!

MVH

Fast mellan Sala & Avesta - 84

Skriv ut Kommentarer (21)

2011-11-28 15:56, visad 3362 ggr



Gilla artikeln





(visas ej)

För att vi skall slippa få in skräpkommentarer och spam av olika slag
från 'robotar' på Internet måste du skriva in en kontrollkod nedan
« skriv talet åttiotvå med siffror i fältet här

Kommentarer


2011-11-30 21:38   Alex

Nej då, det är ingen fara. Din frustration är klart begriplig. Jag har svurit över SJ också...

De lanserade ju en kundtidtabell under året. Dvs det stod en sak i lokförarens tidtabell och en annan på biljetterna. Det var sådär lyckat när föraren beklagade förseningen medan resenärerna tyckte de var fem minuter tidiga... Just det kanske inte var helt rätt tänkt. Men det är klart att tidtabellerna ska vara realistiska.

 

2011-11-30 21:05   Lisa Ström

Det är förstås inget personligt mot de som faktiskt jobbar på tåggolven, jag är ju stor vän av serviceyrken och vet hur pissigt det är att få skit för saker man inte är ansvarig för eller kan göra något åt. Så det var förstås en retorisk fråga. Jag är dessutom aldrig arg eller otrevlig mot personalen irl. Men när man suttit och stirrat i en vagn i över fyra timmar utan att ha fått annat i sig än frukost så måste man få härja lite i sin blogg.

Annars gillar jag SJ, sålänge det håller tiderna. Det jag kan känna är ju att det kanske borde göras en översyn över just dessa. Som exempel är jag ca 15 minuter sen alla de dagar jag åker varje vecka, och då vore det väl enklare och trevligare om man helt enkelt gjorde nåt så litet som räknade med det och ändrade ankomsttiderna. Tada! Ingen försening längre! Glada resenärer! Glad personal!

Känn dig inte påhoppad!

 

2011-11-30 20:05   Alex

Hej. Jag har jobbat i fem år på SJ (numera på annat bolag med sina egna problem) och jag kan lova att ingen i personalen tycker det är så muntert heller. Ingen vill göra annat än sitt bästa men förutsättningarna är inte alltid bra. En del på grund av SJ själva, en del pga andra aktörer, ffa Trafikverket. Men det kanske var en retorisk fråga du ställde... Hoppas du får trevliga resor framöver.

(Är det konstigt om man blir lite defensiv - cyklist och kollektivtrafikanställd/järnvägare: det är ju som att ständigt befinna sig i epicentrum av mediastormar och arga insändare. Alltid är det någon som ska hoppa på en!)

 

2011-11-30 08:06   STIZZE

Håller verkligen med, det är inte ok. Om det strular ett fåtal gånger, fine, men när det strular ofta är det inte ok. Att alla delar i service av intrastrukturen för tåg är på entreprenad i olika delar är ren dynga rent kvalitemässigt eftersom entreprenadsföretagen inte tjänar nått på att hjälpa varandra.

Det går ibland att pusha priserna, men modellen fungerar sällan.

Samtidigt satsas det för lite politiskt på tågtrafiken vilket gör det svårt att ändra på situationen, man är låst till billiga, dåliga, lösningar.

Men det är som med vilket företag som helst, en del gnäll förtjänar det, en del inte.

 

2011-11-30 08:06   Kn Campa. Ba06,12 Ks01,06

Har en polare som jag gjort två missionärer med, han jobbade tidigare som tågvärd men slutade pga alla bortskämda resenärer som alltid måste gnälla över små saker.Du kanske skulle resa utanför Sverige,inte någon semester så kanske du inte skulle gnälla, vi veteraner vet.
Håll dej till cykel nästa gång inte för jag bryr mig kommer inte läsa skiten något mera.

 

2011-11-29 23:41   Daniel Rytz

Kul att Walter Sobchack dyker upp och kommenterar här i Lisas blogg. Och om den referensen inte riktigt trillar ner så kommer en ledtråd här:

http://www.anyclip.com/movies/the-big-lebowski/KDCBbtYubh24b/

 

2011-11-29 22:55   Per Johansson

Ser att några här har försvarat SJ!!! Jobbar NI på SJ???
Alltså detta jävla företag ska vara ett serviceföretag?? Då kanske man borde börja med att serva sin utrustning som lok och vagnar så de fungerar!!! Samt att se till att automater för biljettköp funkar! Hade en kul morgon igår morse men det var ju måndag så då får man tydligen räkna med att allt går åt helvete, men mot alla odds kom jag iallfall till jobbet i Stockholm i tid! Pendlar från Enköping varje dag med SJ och jag måste säga att man börjar bli ganska härdad!!! Nej fortsätt du att hacka på SJ i din blogg! Som sagt var de som har en annan åsikt har fel eller jobbar på SJ!!

 

2011-11-29 22:34   Oskar

Bra Lisa!
Alla som inte håller med och ogillar SJ kanske skulle testa åka tåg i Sverige.

 

2011-11-29 18:16   Lisa

1. att försenas med flera timmar är inte en "liten grej" när det handlar om en service vars hela syfte är att ta människor från en plats till en annan på en angiven tid. Det är en stor grej, det är till och med HELA grejen. Det är den enda uppgift de har.

2. att det är sämre någon annanstans är ju sämsta sortens barnen-i-afrika-argument. Ba skit i allt! Vi måste först reda ut vilket som är det VÄRSTA problemet av ALLA på HELA JORDEN och sedan ta itu med det innan vi kan stoppa några krig, ge svältande mat, rädda regnskogen, styra upp skolväsendet, vara snälla mot djuren, fixa vår karriär eller köpa ett bättre boende.

3. du vet ingenting om mina erfarenheter utanför sverige

 

2011-11-29 17:33   Kn Campa. Ba06,12 Ks01,06

Har en polare som jag gjort två missioner med, han jobbade tidigare som tågvärd men slutade pga alla bortskämda resenärer som alltid måste gnälla över små saker.Du kanske skulle resa utanför Sverige,inte någon semester så kanske du inte skulle gnälla, vi veteraner vet.
Håll dej till cykel nästa gång inte för jag bryr mig kommer inte läsa skiten något mera.

 

2011-11-29 17:33   Lisa

Jag har tillsammans med min fina bloggkollega Rytzen flera gånger fört högst ovetenskapliga diskussioner kring det där med att överlag så verkar alla inlägg om nästan precis vad som helst förutom cykel uppskattas mer än de som faktiskt handlar om just cyklandet, trots att det är en cykelhemsida.
Vi kom vad jag minns inte fram till något svar.

 

2011-11-29 15:41   Oscar Hellström

Det var väl mer en kommentar kring det underliga i att blogginlägg om cykel på en cykelhemsida genererar relativt få inlägg medan ett blogginlägg om tåg på en cykelhemsida leder vad som på god kvällstidningssvenska bara kan beskrivas som en "läsarstorm".

Varför är, tycks det iallafall, läsarna av cykelbloggar på en cykelhemsida mer engagerade i tåg än cykel?

 

2011-11-29 11:47   Lisa Ström

ja det vore väl hemskt märkligt om jag skulle oroa mig över icke-i-landsproblem på det rent personliga planet?!

 

2011-11-29 11:29   Kapten Campa. Ba 06-12,Ks 01-06

Vilket i-lands problem, herregud.vad bortskämda vissa är.

 

2011-11-29 10:15   Lisa Ström

Oscar: men cykel blir man så sällan arg av! vilket ju förstås är positivt..

Magnus: ja men att cykla 17 mil enkel väg till vardags är lite väl mycket för mina klena ben...

 

2011-11-29 08:40   Magnus

Varför inte cykla i stället för att ta tåget. Går nog mycket fortare. Annars gå in på byt bil.com där finns massor av begagnade bilar.

 

2011-11-29 08:05   Oscar Hellström

Tänk så kul vi kunde ha det om folk blev lika upphetsade av att diskutera cykel...

 

2011-11-29 06:45   Lisa Ström

Jonatan: ok det här, nu imorse, TRUE STORY, när deras egna biljettmaskin är trasig tvingas jag köpa biljett av den fysiska personalen. Då måste man betala en straffavgift. Jag ba "men nu när det var era maskiner som var trasiga så jag inte kan köpa där, då kan jag ju inte behöva betala någon avgift?", & de ba "jo, det är ett annat företag(!!!! SANT!!!!!) som är ansvariga för driften av dom, så det är inte vårt ansvar så vi lägger ändå på XX kr för att du inte handlat biljett i förväg".

Alltså? ÄR DOM PÅ RIKTIGT?!??!

 

2011-11-29 05:54   Lisa

Micke: det är inte så farligt, mest en transportrelaterad otursstreak ;)

Jonatan: haha, oj! Du var mer upprörd än mig! Jag uppmuntrar och lider med dig!

Björn: ah jag vet! Ur den aspekten är ju sj fina! Ur fyra timmars väntan däremot - not so much.

 

2011-11-28 22:01   Björn

Känner att det här tipset kan slå åt båda håll, men....du ska nog inte titta för noga på din gula ledartröja när du kommer hem...

 

2011-11-28 18:47   Jonatan F

För att inte tala om att jag blivit avslängd med giltigt kort (jag försökte försvara mig men kärringen vägrade ens ringa och kolla om jag talade sanning) Tidningen skrev om det, ingen sa något från sj. Jag ringde och fick lära kundtjänsten hitta sina egna regler (googlade 30 sekunder)... Träffat konduktörer som hävdat (appropå ovan) att "det är ju inte mitt jobb att kunna alla olika regler för alla kort på banan". Det är väll för i H***e just vad ditt jobb är? Osv. osv. osv.

 

2011-11-28 18:38   Jonatan F

Här var ALLA SJ:s tåg inställda, ALLA västtågens, och tågabs, tåg gick i tid... Well, det har i alla fall inte med vädret att göra.

Det fina med tågtrafiken i Sverige är att vi har ett företag för växlar, ett för gruset på banan, ett för mellanrummen mellan grusen på banvallen, ett för att mäta gruset på banan, ett för ledningarna osv. men inget av dem står i konkurrens med något annat företag. Den perfekta combon av monopol och misslyckad "konkurrans". För att inte tala om att företaget både har uppnått och passerat sin inkompetensnivå!

KB: det är väll en himla skillnad att stoppa båtarna pga. storm och stoppa tåget mitt i intet utan ersättningsbussar när det har snöat? (Möjligen dagen efter blåst, men inte blåste det väll där uppe? Eller var det sympati-strul från sj:s sida?)

 

2011-11-28 17:55   Micke / kokodrill

Läser din blogg ibland och just det verkar som du har hamnat i ett streak av otur. =). Keep it up!

 

2011-11-28 17:52   Kalle Bern

Jo, men jag kan förstå att man gnäller på SJ. Då har man valt bort alternativen. För mig fanns bara simma och ro som alternativ. Jag är grym på att ro men det känns inte som ett alternativ. Därför gnäller jag inte om min försening. Det går som tåget WTF?

 

2011-11-28 16:50   Lisa Ström

jag känner lite att du underminerar mitt gnäll här....

 

2011-11-28 16:41   Kalle Bern

Min båt hem från ön blev 36 timmar försenad bara för att det blåste lite.
Chopper says: Hello, this is Lisa. Lisa is mad because her train had to stop for a while.
Hoppas att du får komma hem någon gång dårå.

 

MerMedlem / Prenumerant

Logga in

Logga in eller ansök om
gratis medlemskap.

Sök på Kadens.se



Annonser